Tuesday, May 8, 2007

ja nå va d ei stund siden eg har skreve...

ja.. d har sikkert sjedd en del siden sist. jeg reiser på tur til tyskland 16 mai, gøy! og på track i sommer, gøy! jeg, halvor, åsmund, solveig, siggi, anna (ei jeg ikke husker navnet på) og frances spilte vollyball og grillet her en dag i forrige uke (tror jeg) det var veldig koselig. i helgen var vi eg god gjeng på hytte tur på flassamyrå (rett oppfor figjo, flaut å reise dit på hytte tur hihi) selv om det var så nærme var det veldig gøy, utenom en forferdelig gåtur i skog og mark BOKSTAVLIG TALT det var kalt, vått, kjedelig, vont (å gå gjennom TETTE granskoger) dessuten skrapte jeg meg på låret da jeg skulle over et piggtår gjærde og på d neste satt veska mi fast som gjorde at jeg så vidt kom meg over.. ukult! og etter det ble jeg syk. og bare for å at med den veldig jentete siden av meg.. den gutten jeg likerviser mye interresse for ei venninne av meg som også viser litt interresse for ham... uansett da jeg ble hentet av min far på hytta på søndag ble jeg fortalt at min kjære mormor var død, hun har vert på sykehuset siden påske men jeg hadde selvfølgelig håp om at du hun skulle bli helt frisk og komme hjem til morfar igjen... men Gud ville ikke det denne gangen sånn er det bare.., jeg er egentlig bare glad for at jeg fikk så mye tid med mormor som jeg fikk! det var henne jeg først husker å ta bussen med, jeg ville altid sitte så langt bak som mulig, hun satt seg somregel noen seter foran med, dere vet alle hvordan det er med litt eldre damer, selv om hun ikke var fylt så gammel i den tiden (bussene var framdeles blå) vi reiste mye ned til sandnes (jeg var ofte hos mormor da jeg var liten, 1. hun og morfar er di nærmeste slektningene, de neste er 3 timers kjøring. 2. mamma og paapa var ungdomsledere da jeg og are var små så da de reiste bor på leirer og slikt var det greit å ha oss en plass =P 3. jeg elsket å være med mormor) vi gjorde alltid noe, om sommeren klatret jeg i plommetrærne og hentet plommer, plukket rabarbra som vi dyppet i sukker og spiste, vi laget jordbær sylstetøy som jeg fikk med meg hjem, jeg husker den første gangen da jeg syltet, mormor og morfar mente at jordbærene måtte være helt "håvetomla" etter at jeg hadde rørt så lenge, men syltetøyet smakte ihvertfall godt. jeg har hatt uttallig mange turer opp på loftet for å for å lete etter skatter, tro meg... jeg har funnet ting fra hver vet når... og hver gang fikk jeg høre, husk å bare gå på plankene så du ikke faller gjennom taket. og ellers hadde mormor et hjerte av gull, hun hadde en ekstra sjangs til hvem som helst og til de som trengte noe gav hun i over flod og til de som ikke trengte noe gav hun til alikevel, ja min mormor var en glad giver og hun vesignet der hun kunne vesigne.
hun var høyt elsket og kommet til å bli dypt savnet. denne er for deg mormor (henne synglings sang)

Navnet Jesus

Navnet Jesus blekner aldri. Tæres ei av tiden tann
Navnet Jesus det er evig. Ingen det utslette kan
Det har bud til unge, gamle. Skyter stadig friske skudd,
Det har evnen til å samle. Alle sjeler inn til Gud


Refreng:
Navnet Jesus må jeg elske. Det har satt min sjel i brann
Ved det navnet fant jeg frelse. Intet annet frelse kan


Jesus navn! Hvor skjønt det klinger. La det runge over jord!
Intet annet verden bringer håp og trøst som dette ord
For det navn må hatet vike, for det navn må ondskap fly
Ved det navn skal rettferds rike skyte friske skudd på ny


Midt i nattens mørke blinker, som et fyrlys Jesu navn
Og hver hjem'løs seiler vinkes inn til frelsens trygge havn
Og når solen mer ei skinner, Jesus-navnet lyser enn
Da den frelste skare synger høyt dets pris i himmelen

No comments: