Saturday, August 25, 2007

bibelen.

jeg har lest en del i bibelen i sommer, 1-3 avsnitt hver dag. jeg har bl.a lest apostlenes gjerninger. en kveld skrev jeg ned en slags åpenbaring.
torsdag 9 aug 07.
leser fortiden apgj. idag leste jeg kapittel 27.  paulus er på malta, der blir han bitt av en giftig slange, men han tar ingen skade av dette.
silk er det ofte med oss kristne. vi går gjennom mye vont, men Gud lar oss ikke ta skade av det. du sier kansje jeg har gått gjennom mye vont å jeg har tatt skade av det, vel min venn, da er det fordi du selv ikke har gidd slipp på skadene.
jeg selv var i den situasjonen at jeg ikke ville gi slipp på det som hadde skjedd meg, og jeg gikk en god del runder med gud. jeg innså til slutt at Gud ønsket å ta bort det som hele tiden laget smerte. og til slutt da jeg valgte å gi slipp på tingene i mitt liv, så jeg, og ser ennå, at jeg har ikke tatt skade av det. Gud er god å ønsker kun det beste for oss!

24. aug. 07
i går leste jeg romerne 5:12-21 "død i adam, liv i Kristus" 
ref. adam førte til syndefallet og synden ble i alle mennesker, men synden ble ikke tilregnet dem, fordi det var ingen lov. (v.20) loven kom inn ved siden av for å gjøre fallet 
enda større, men der synden ble større, ble nåden enda mer overstrømmende rik" altså fordi
vi fikk loven så synda vi enda mer, men da Jesus kom å tok våre synder på seg viste han hvor fantastisk han er og hvor mye nåde det er for oss.
(v.17) for om døden fikk herredømme ved den enes fall, så skal da de som tar imot nådens overflod og rettferdighets gave, desto mer ha liv og herske 
ved den ene, Jesus Kristus.

er ikke dette helt fantastisk folkens??

2 comments:

Anonymous said...

hei ina :-) veldig spennande å lesa om ka du oppleve! å spesielt ka gud vise deg når du lese hans ord. eg åg har hatt drøssevis av sånne opplevelsar i det sista. det e digg! eg syns åg det e godt å veda at det vonda me måtte ha opplevd kan jesus takla. og så kan han bruga akkruat det som har vert så vondt te å nå andre. åg å bli brukt av jesus på den måden e skamkjekt! å sånn kan jesus snu det vonda te det goa. det syns eg e fantastisk :-)

Rebecca said...

mhm d e sinnsykt kult!