Sunday, February 1, 2009

bokbussen

da jeg var liten hadde vi en fantastisk ting.
bokbussen!
det var en gang i måneden eller noe så kom det en buss fra sandnes biblotek rundt til forskjellige bydeler i sandnes. bussen var full av barne bøker og bakerst i bussen var det plass til å sitte å lese.
man kunne også låne bøker med seg hjem og levere de da bussen kom tilbake.
for et genialt konsept for å få barn til å lese mer.
den dagen mamma fortalte at bokbussen skulle komme var jeg helt gira, mange av barna i nabolaget gikk sammen med foreldrene sine for å se på og låne bøker. ja følelsen kan nesten ikke beskrives, men det var nok som å ha julaften en gang i måneden, ja vi vet jo alle hvordan det var når isbilen kom og vi fikk lov til å kjøpe is, slik var det bare bedre fordi foreldrene syntes alltid det var en god ide å gå til bokbussen, i motsetning til isbilen.
jeg har sikkert lest alle bøkene som finnes om teskjekjærringa på grunn av bokbussen.

heder skal du ha o' store og etterlengtede bokbuss!

2 comments:

Anonymous said...

Bokbussen kom faktisk t Sviland òg! Sjøl om eg ca. aldri benytta meg av tilbudet, synns eg jaffal at d va bedre enn leselystkampanjane nå t dags. "Ja, me skrive om sex, så kan d ver unga får lyst å lesa bøge!"

Rebecca said...

hehehe ja eg e så enig!!! ja prate me solveig om det på tirsdag å hu fortalte at det kom bokbuss... å at hu åg brukte tilbudet.. d va et fantastisk tiltak!!