Monday, April 9, 2007

påske leir 07 e over..

da va leiren over, og for første gang av alle de påske leirene jeg har vert på kunne jeg tenkt meg å være der en dag lengre. men det var nok bare fordi vi faktisk hadde en dag mindre. alle jeg til nå har prata med, har syns at leiren var veldig ok! og vis du ikke syns det, så kan du jo komme å prate med meg om det, åsså kan vi få forandra synspunktet ditt, hehe.

men ja leiren begynte med en koselig busstur mot liland torsdag 5. april kl 14.00. jeg satt egentlig med rebekka, men det endte med at jeg tilbragte meste delen av turen sammen med christian, vi hørte masse forskjellig musikk sammen. som kansje noen av dere har lest så hadde jeg ti mål med leiren. der iblandt å hilse på alle de nye, eg hilste desverre ikke på alle, det var en gutt jeg ikke hilste på 1/3, så det vil jo si at jeg hilste på to nye folk, "ein kar og ei unge møy" med navn charlott og kristian (vet ikke om det skrives med ch eller k) veldig hygge lige personer begge to! ellers så har jeg prata med noen litt nye folk fra den "eldre garde" d.v.s helen, ole, gerd elin (som var gruppe leder da vi var i grupper før talen) var vel hovedsakelig de jeg prata med som jeg ikke pleier å prate med, lærte litt nytt der så nå har jeg allerede oppnådd sånn halvveis to av mine mål for leiren. jeg åpnet meg noe helt enormt for helene. noe jeg er veldig gla for, fordi jeg brukte mye av fredags kveld og lørdagen på å være deprimert, men jeg fikk prata med henne, det var utrolig hærlig! jeg har gått ut på tur hver dag ikke bare for å røyke, første kvelden med: oddvar, bjørnar, christian (legg merke til christan og kristian d.v.s to presoner), rebekka og anita. veldig koselig! andre kveld med daniel kjempe koselig! og lørdag formiddag alene UKULT! så var jeg på så og si alle bønne møtene jeg gikk glipp av 2 tror jeg ene gangen vet jeg ikke hvorfor andre gangen følte jeg at Gud sa jeg skulle henge ut med ei annen, av og til trenger man ikke å være på bønne møte for å være der Gud vil du ska være.
møtene var veldig bra! leirprest/prost/kateket =) var
stig magne røkenes brekken fra ikjefjord. han var KONGE! og han har den tøffeste dialekta som man kan ha! han prata om fred, kjærleik (kjærlighet), nåde, tilgivelse og sånn. og han fortalte om vitne spyrdet sitt om at han hadde blitt helbrada fra FFP-syndromet (frykt for prest). han og jeg prata en del om før i tida, når jeg var å besøkte broren min på bibel skole i oslo, da var han der ser du.. ellers så ble vi delt inn i grupper for å gjøre forsjellige ting, dans, sang, foto, pynting KOSELIG!
men tilbake til målene,
1.jeg gav meg selv til Gud på hvert møte, til og ved morgen møtene da jeg nesten var for trøtt til å stå på beina og jeg kjente at Gud var der for meg.
2. ble kjent med 2/3 nye.
3.har fått vite nye ting om vennen mine.
4.fikk ikke i gang en skikkelig samtale med han jeg liker, men det var iallefall bedre enn sist vi prata sammen.denne gangen gikk det liksom greit å prate med han.
5.har gått tur hver dag.
6.det var ikke så mye å være med på så jeg var med på alt, uten om et sving kurs jeg ville veldig gjerne være med på, desverre var det allerede begynt da jeg kom tilbake fra turen min på lørdagen.
7.det ble vel egentlig ingen diskusjoner med halvor denne leiren, men på leirtreffet diskutrete jeg litt med kristian om krig og trerror og sånn.
8.jeg åpnet meg som sagt for helene.
9.jeg er ikke helt sikker med jeg går egentlig ut ifra at jeg oppmuntra iallefall en hver dag.
10.var på alle utenom to bønne møter.
jeg syns jeg har gjrt en god jobb med målene min, jeg kan jo bare bli bedre neste leir!


11 comments:

Torstein said...

Fint at någen tar ansvar og skrive om leiren. Nå kan me andre slappa av... :)

Trine said...

Kjekt å lesa Ina! Du e kjempe tøff, å leiren va heilt fantastiske! Gu så eg elsge Liland!=)

Rebecca said...

shampoobob: ja d va akkurat d eg tenkte på når eg skrev... NEI eg vil jo vite ka andre å syns om leiren, syns ikke eg fikk være så mye me så mange... =)
trine: gydd at du syns d va kjekt! like å høre sånn.. eg å elske liland!! <3 <3 <3

Lasse said...

Påskeleir FTW! <3<3<3<3<3

GLHF,
Lasse

Rebekka said...

Veldig bra!!! e så stolte av dg! Du har fått med dg masse bra må eg sei...D va utroligt kjekt på leir, sko gjerne vært med neste gong åg!Eg e glae for at eg blei med, komme ikkje te å glømma denne kjekke turen på ei stund!

Rebecca said...

lasse: ikke bruk forkortelser som eg ikke fatt.. men eg tror eg forsto at du likte leiren pga alle hjertene =)
rebekka: flott at du likte leiren. klart du må ver me neste gang.. vbu treff vente me evigt på!

Hilde Therese said...

Leiren va glo kjekke...Ke sgo me gjort uden Liland?!?! :D Anyways du e søde Ina!!

:D

Rebecca said...

h.t: takk du å e så søt.. ka eg e søt me?? bare sånn fordi eg lure. hehe
stig: sorry koss ska eg vite koss du skrive nanet ditt.. eg tenkte: eg klarte å finne ut på egen hond koss d skrives der du e fra.. da klare eg ALT! men nei! sorry fikse d nå...

Eli said...

der va det etterlengtede leirreferatet ja :) Konge! Veldig lurt me mål! Ser jo at eg va litt seine med å lesa d då men ...hehe..kjekt på leir ja :)

Rebekka said...

KONGE at du har lagt ud bilde av den innpakte bilden te Oddvar! Eg sitte å vurdere om eg ska finna på någe sånn med din bil åg ein gong! Siden du har bil, du må bare skynta dg å få lappen, seie bare eg;P

Rebecca said...

eli: ja eg hadde egentlig trodd mange kom t skrive referat men NEI...
rebekka: ikke gjør sånn me min bil... ikke om eg får lappen hellår! eg komme t å bli enten utrolig sint... eller le så mye at eg dør... som du ser det er ikke lurt å gjøre sånn me bilden min uansett koss eg reagere...