Sunday, January 7, 2007

18 år.

jeg blir 18 år i morgen.
ja jeg skal vel egentlig være helt oppi skyene, men jeg er vel bare ikke som alle andre. ikke det at jeg vil være som alle andre heller altså, men det hadde jo vert greit om noe var likt...

ok hva er det som er så spesielt med å bli 18?
jo, du er myndig: du får ikke lenger barnebidrag, du kan ikke kreve at noen skal ta vare på deg, men ingen kan heller kreve hva du skal gjøre. du kan stemme, ja.. men ikke i år, det var i fjor.
du kan kjøpe øl, rusbrus og cider, næ.... har allerde gjort det. du kan gå på byen, næ... har allerde gjort det. kjøpe røyk, næ... har allerde gjort det. kan få lappen til bil, og motorsykkel, *kremt* næ... har ikke begynt å kjøre egentlig.

i min familie har det alltid vert slik at vi feirer bursdag den nærmeste eller passende søndagen rundt den eksakte datoen. så derfor skulle vi feire idag, men en halv time før vi skulle feire ringte mormor og morfar og sa at de ikke kunne komme fordi mormor hadde blitt så dårlig av noen nye tabletter hun hadde fått hos legen. jeg ble utrolig lei meg, og det ble enda verre da jeg hørte at mormor nesten gråt selv da hun måtte fortelle at hun ikke kunne komme. etter å ha lagt på røret fortalte jeg mamma at de ikke kom og så gikk jeg inn på rommet mitt å gråt, det var helt forferdelig mormor og morfar har alltid vert der på bursdager og slikt, og det fikk meg til å tenke på hvordan det kom til å bli da de virkelig ble borte,,, for alltid. men jeg gikk inn og feiret sammen med foreldre søsken og (nesten) svigerinne, det var koselig og alt det altså, men det var ikke det samme. men da vi var ferdige å spise ringte det plutelig på døren og der sto mormor og morfar, di kom allikevel!! jeg tror aldri jeg har vert så glad for å se dem. og selv om de ikke ble så lenge var det helt fantastisk at de brydde seg så mye at de reiste her for å feire meg så fort mormor ble litt bedre. jeg ble så glad jeg begynte nesten å grine på grunn av det også.

så selv om 18 årsdagen så helt håpløs ut en stund ordnet Gud det også, han så hva jeg trengte, mormor og morfar, og han sørger for sine barn at de ikke blir uttørstet og trette, men han gir de hva han ser de trenger!

gratulerer med 18 om 3 1/2 time!!

3 comments:

Kristin said...

Gratulerer me dagen, traff deg isje før du blei 18 nei, men her e en gratulasjon te deg jaffal

Lasse said...

Gratulere så møje på etterskudd!

Bursdagshilsninger,

Lasse

Torstein said...

Gralla!