Friday, January 26, 2007

konge kult på impuls!!

FREDDAG:
Hoved Punkter For Dagen:
18.00 registrering begynner.
20.00-22.00 åpnings celebration. (møte)
22.30 konsert: P.I.T eller Jeremy.
00.30 cafèene stemnger for dagen.
jeg bestemte meg for å gå på impuls denne helga, første dag var idag å det var helt konge.. stemningen var kjempe bra, og jeg blir så begeistret av å være blandt så mange kristne ungdommer!! møte begynte litt for sent, men den så venter på noe godt vente ikke forgjeves har jeg hørt og det er jeg enig i!! det begynte med persantasjon av helgen og av talerene. så var det lovsang og den lovsangen tok helt av. det var etterhvert tid for tale den hadlet om den bortkomne sønn og om hvordan vi en gang var et med gud men at syndefallet skilte oss og at vi igjen ble et med gud da jesus døde på korset. taleren (halvor) hadde god illusjoner og det var konge bra!! det var konsert etterpå med P.I.T og med jeremia. veldig bra! vi reiste hjem før det var helt sluut men det gjorde ikke noe. det eneste som skuffet var at det var lite kjent folk! men men sånn kan det gå.
vi skal tidlig opp i morgen. møte begynner kl 10.00 på imi så jeg tror det er leggetid dor meg nå..
god natt, flere gode ting fortelles om i morgen!

LØRDAG:
(ok d e egentlig søndag nå men eg må jo skrive for gårsdagen og)
Hoved Punkter For Dagen:
10.00-12.00 celebration.
12.45-14.00 seminarbolk 1.
14.15-15.30 seminarbolk 2.
19.00-21.00 celebration.
22.30 konsert : Rudi Myntevik
01.30 cafèene stenger for dagen.

dagen begynte med at jeg og mamma reiste til ruten for å hente Rebekka og Daniel. så var det møte og vi tre fant oss en nokså god plass på gulvet ca midt i salen, siden det ikke var så mange folk så tidlig på morgene lå vi nesten utstrekt under hele møtet utenom lovsangen (så egentlig halve møtet) det var stig som talte og han talte om karate kid.. d var veldig morsomt, men jeg har desverre ikke sett filmen så jeg mista kanskje litt av poenget, dessuten var d tidlig på morgenen. det var utrolig mange ulike seminarer å velge mellom. å jeg var ganske usikker på hva jeg skulle gå på. de det sto mellom var: "jeg vil utvikle mitt forhold til gud" "girls only" "lovsang" og "workshop". jeg valgte til slutt lovsang av den enkle grunn at der var det ei jeg kjente som skulle. (det er jeg glad for) jeg lærte veldig mye. lovsang er tilbedelse, tilbedelse er vår respons til gud, det vi seier og det vi gjør. lovsang handler om å formidle våre hjerter og bygge opp vårt forhold til gud. lovsang gjør at vi løfter bilkket på jesus og DET igjen gir oss mot og makt. det finnes helbredelse i lovsang og kraft og den kraften berører til og med vårt kjød! lovsang "holder oss på trå med gud" når vi er i lovsangs team er det viktig å være ekte! ting so, dette og mye mer lærte jeg på det to seminarbolkene.
det var fritid etter på i 3 timer da reiste jeg rebekka, lydia og stian til stavanger og fikk i oss litt mat og mye snop! da vi kom tilbake til IMI hadde vi fremdeles god til før møte starta så vi bare satt og koste oss, gikk rundt på forsjellige stander. veldig gøy!
jeg kjøpte forresten en impuls notatblokk før seminarene og et impuls notehefte med noter, akkorder og sangtekst i. så nå kan jeg synge og spille de sangene vi har sunget på impuls.
uansett.. møte begynte og jeg kjente at jeg var trøtt vi hadde en dårlig plass å det var uoverkommelig varmt! lovsangen var fantastisk men under talen klarte jeg ikke å følge med vi satt rett ved en utgang så det gikk folk forbi oss hele tiden! folk foran oss pratet. nei, jeg ble helt ukonsentrert. og talen gikk inn det ene øret og ut i det andre. men gud hadde en plan for meg den kvelden og selv om jeg ikke fikk med meg så mye av tale så valgte han å møte meg i etter møte. folk begynte å gå ut, og jeg bestemte meg for at NEI dette gidder jeg ikke, jeg skal være her inn og jeg skal gi meg til gud, så mens lovsangen spilte strakk jeg bare ut begge hendene mine til gud, og "hørte" når du strekker deg mot meg skal jeg møte deg. og hele meg begynte å sjelve, fram og bakover, rebekka som stod ved siden av meg begynte å bli engstelig fordi det var en murvegg rett bak meg, så hun holdt meg bak ryggen slik at jegg ikke skulle ende i rett i den veggen. (tror ikke gud hadde latt det skjedd men takk alikevel rebekka) helt fantastisk hærlig.
etter møte begynte vi å tenke på hvordan vi skulle komme oss hjem. vi spurte forsjellige folk som vi viste skulle til sandnes men ingen hadde plass. rett før konserten med rudi begynte kom tolleiv, pekka og oddvard, tolleiv hadde bil og han og pekka skulle tilbake igjen til sandnes. så vi fant ut at vi kunne sitte på med dem og så bare kjøre bilen til rebekka sine foreldre tilbake. det gjorde vi, men vi måtte fylle bensin. vi kjørte til statoil på lura og 100 meter før vi kom til benisn pumpa stoppa bilen. INA møtte ut å skue, men det gjorde ikke noe, der etter var det også jeg som fylte bensin og vaska frontruta, men det var jo gøy. på vei mot IMI satte vi på lovsang og sang av full hals vi kom fram til IMI tidsnok til å høre 3 sanger av rudi men etterpå koste vi oss med å prate med andre folk. ja det var en strålende dag.
SØNDAG:
Hoved Punkter For Dagen:
11.00-12.00 saminarbolk 3.
12.30-14.30 avslutnings celebration.
jeg gikk alene opp på seminar denne gangen jeg valgte å gå på låtskrivings seminar. det var utrolig kjekt!! det jeg lærte var at det var viktig å ha kjenskap til gud ikke kunnskap om ham.
og så helt til slutt bladde han opp en salme (salme 40) leste ordene og laga en sang og melodi til den helt på sparket, hvis ikke det gir inspirasjon så vet ikke jeg!! helt konge!
så var det siste møte for denne gang, litt leit egentlig! stig som talte igjen, husker jeg hva han talte om? NEI, jeg holdt på å sovne jeg var så utrolig sykt trøtt! men lovsangen var bra, men alle de andre møtene, som dere sikkert har forstått så ligger lovsang ganske "hart" på mitt hjerte =) leit at det hele nå er over men vi fikk idag vite at:
DET BILR IMPULS FESTIVAL I SOMMER 30.JULI TIL 5. AUGUST (de viste ikke helt hvor enda men det er bare til å følge med på: www.impulsweb.no og så er det jo alltid standar impuls til neste år!!


KONGE KULT PÅ IMPULS

4 comments:

Rebekka said...
This comment has been removed by the author.
Rebekka said...

D va skikkeligt kone kult må eg sei...D va kjekt å ver masse med deg på Impuls, du e så KONGE!!

Rebecca said...

ja... eg e ganske konge...
heheh neida!! d va heilt fantastisk kanon å henge me deg ei heile helj..
mene.. kone kult? rått d må eg begynne å bruke ;P

Rebekka said...

hehe d e kone kult:P Den lærte eg av dg!!!