Sunday, January 14, 2007

fellesmøte

jeg vil allerførst meddele en utrolig skuffende nyhet et utrolig nederlag for min del.
jeg røyk på nyttårsforsettet mitt tidligere i uken, av en merkverdig grunn, jeg satt rundt middagsbordet og spiste pizza, og hadde brus til maten. jeg helte oppi til min søster og meg. etter vi var ferdige å spise gikk jeg inn på rommet mitt og da plutselig gikk det opp for meg den store synden jeg hadde begått.. jeg hadde drukket brus!!! så nå skylder jeg venninnen min 200 kroner.


men uansett... jeg var på fellesmøte idag mellom forsjellige menigheter/kirker på ålgård. det var veldig koselig. jeg må bare fortelle litt som min stavangerske venn halvor, meg og han har et nokså sært forhold å det går ut på å diskutere forsjellige områder, vi diskutere til og med når vi mener det samme, meget morsomt egentlig, ganske glad i ham allikevel.
men iallfall, da jeg kom inn i gangen på bedehuset på ålgård hadde de bønnemøte, så man åtte være rolige. han kom inn rett etter meg og spurte: "ka e d så sjer her?" jeg svarte: "di har bønnemøde, så då må me ver stille." og ås sa jeg at jeg syntes det var et så baptistisk bønnemøte, der alle var stille og helst skulle du be inni deg, å så fortalte eg at i min menighet så har vi musikk på bønnemøtene og forlk ropet til Gud snakker høyt i tunger og at jeg likte det bedre, jeg tror han ble litt støtt av det jeg sa fordi han gikk med en gang i forsvar (virket det som, sorry halvor hvis jeg sier noe feil, men min tolkning av saken) og sa; "meine du at du syns me/eg e fore lide karismatiske då?" "ja",sa jeg." men d e jo bare mi meining om sagen, eg har jo ikke... r" han fullførte setningen min med: "fasiten.... nei, nei" heldigvis ble det med det, alle er så lei av diskusjonene våre...
utover kvelden ble det jo endelig møte og det var jo vel og bra! under all sankkingen både innledning, vitnespyrd og tale oversatte jeg for ei estisk jente som heter anna (tror jeg), det var verdig koselig da pekka (per kristian) kom til meg ettermøte å sa at han syns jeg var en god tolk (han satt rett forann oss, og hadde vist hørt etter på det jeg sa, snakket sikkert ikke så veldig lavt)
ettermøte pratet jeg litt med steinar veldig koselig! han lærte meg noe velig kult! noe sånn rytme greier med bruflaske som jeg alltid har vert fasinert av at folk klarer, endelig... nå kvarer jeg også det. steinar sa at alle som gikk musikk, dans og drama på loonie (lundehaugen) "måtte" kunne den...
ellers så vandret jeg rundt og pratet med masse forsjellige folk.
og rebekka K jeg har ikke glemte deg!! min beste venninne som var med meg og som kjørte frem og tilbake fra sanndes til ålgård og som jeg var me så og si hele kvelden, kjempe gald i deg!! "gull jentå mi" da hun kjørte meg hjem parkerte vi foran huset mitt og pratet i over en halv time, som nesten hver gang hun kjører meg hjem *hehe*
men nå sier jeg "god natt, og snakkes sikkert snart igjen!!!"

2 comments:

Halvor Krunenes said...

Glad i dg åg. Ja d e hærlig å diskutera ting. Liga løye kver gang

Anonymous said...

sukk jaja....e iche så kult å bryda nyttårsforsette allerede nå, å iche minst å måtta skylla venninnå di 200kr...