Thursday, January 4, 2007

nyttårsleir

må bare først si beklager for at jeg legger inn innlegg om nyttår så seint, men jeg har en god grunn, jeg hadde skrevet veldig mye om leiren/hytteturen, jeg hadde til og med lagt inn bilde. da jeg skulle trykke publish endte hele greia med "finner ikke siden" fordi internett hadde streika hadde ikke tid til å skrive det om igjen der å da så jeg gjør det nå.

fredag: leiren starta fredag 29 desember. vi reiste fra ålgård i retning liland kl 17.00. da vi kom fram løp alle jentene får å få akkurat det rommet de ville ha, et av to rom som ligger nærmest utgangen. jeg lå på 2. tommet til høyre fra nødutgangen, jeg delte rom med kristin, lene og irene. jeg syns vi hadde det strålende. etter vi hadde kommet til rette var det mat. og så hadde vi leken "mitt skip er lastet med", på en utrolig invikla måte.

å for ikke å glemme ulykken som hendte nina. hun skulle kjøpe noe i kiosken og plutselig fikk hun kiosk-luka rett på håndleddet. huff hun måtte til og med gå med støttebandasje. vi gjørde sikket mye annet også men ikke noe jeg kan huske.
leggetid: halv 2

lørdag: vi begynner tidlig lørdag 30.00 med å begynne forann speilet en time før frokost, dvs vi sto opp kl 09.00. vi spiste kl 10.00. etter frokost hadde vi fri til kl 12 da var det valgfritt seminar; temasamling. tema: sinne. jeg valgte å gå, det var utrolig bra!!

etter temasamlig var det opplyst kanonball i aktivitetssalen, urtolig morro egentlig, jeg valgte å være med på det jeg kunne, for at dagene ikke skulle bli kjedelige. etterkanonballen var det rett i dusjen, kunne jo ikke lukte forferdelig hele dagen.. jeg hadde fått ny fuktighetskrem til jul, det jeg ikke feste var at det var glitter i den så da jeg kom ned for å spise lunsj etter å ha dusjet hadde jeg glitter over hele meg. egentlig nokså morsomt. men uansett det var lunsj lørdag den 30. desember, jeg satt på bord med hele svilands (sorry hvis det ikke er riktig skrevet) gjengen og så fikk jeg det for meg at eg skulle gjøre noe hekkan. så etter mye om og men helte jeg eplejuice i koppen til sveinung (tror jeg) hadde ikke ver så dumt om ikke koppen allerede inneholdt en hel del melk. men nedturen med hele greia var at han drakk det og ikke syns det var så ille...
bare for å nevne det så kom rebekka og kirill opp på lørdagen. veldig koselig!

det ble omsider middag, vi spiste taco, VELIG godt! men det som ødela var tanken på at jeg måtte vaske opp etterpå. IKKE kult. der sto jeg sammen med katja og vi vaska opp og vaska opp det så ut til å aldri at slutt. det var masse fett og masse gris! vi tenkte å dele vitnespyrd om neste kjærlighet, at når man spiser bør man tenke på dem så skal vakse opp etter deg. (vi gjorde det ikke altså)
vi hadde samlig, dvs møte, det var oddvar som talte å jeg må bare legge ved at begynnelsen av talen var hysterisk morsom.
det ble omsider leggetid til samme tid (samtidig) som dagen før, 01.30







søndag 31. dasember nyttår saften =): 09.00 vekking av irenes vekkerklokke. jeg sto opp og dusjer, sminket meg (kansje, husker ikke) og så var det frokost kl. 10.00 igjen.
neste ting på listen var at alle skulle ut . så jeg og veldig mange andre kasta oss ut på tur oppover åsen, på vei til fyllingen, om det i det heletatt var noen som kom så langt vet jeg ikke,men jeg, kristin, fences og lene gikk tilbake til liland en stund før den tid.
uansett jeg, lene og kristin gikk nokså fort og tok igjen en hel gjen som hadde begynt å gå litt før oss, vi gikk en stund bak frank erik, kristian, seinar, mathew og pekka, det var nokså morsomt de gikk side om side alle gikk med hendene i lomma.. de så ut som et skikkelig boyband!! haha
på kvelden skulle vi ha koldtbord, og det skulle vi ungdommer lage i stand selv, det var selvfølgelig frivillig! men jeg og en del andre jenter bestemte oss for å være med. vi laga noen praktfulle fat fulle av godt pålegg!! utenom det laga sølvi kylling og karbonader som vi også skulle ha.
før vi skulle spise var alle samla i stua oppkladd i finstasen. pekka hadde kjorten sin oppknappet og viste håret sitt på brystet så vi starta en samtale om det, daniel overskott som satt med sin rygg mot min må ha overhørt at jeg sa noe som hintet til at hår på brystet ikke var så sexy for han snudde seg rund og så med en heller sleskete stemme: "eg har ikke hår på bryste..." jeg hviste ikke helt hva jeg skulle si. så jeg lo for å skule min flaue oppfattelse av situasjonen, for de som kjenner meg tenker jeg utrolig grovt enkelte har sagt at jeg er, av de jentene de kjenner som tenker mest koffert. hehe, men uansett jeg syns det var en utrolig bra kommentar så jeg nmåtte bare få den med.
plassering var allerde bestemt vi skulle sitte gutt, jente, gutt, jente, deet gikk ikke helt opp fordi det var flere gutter enn jenter. uansett, ikke så uforutsett ble jeg og daniel pettersen satt som par, ikke missforstå, det var velig koselig å sitte ved siden av min beste kammerart, han var en sann gentelman (eller hvordan det skrives) eg fikk til og med pes for at jeg hadde fyldt i mitt egent glass og neste gang jeg ville ha noe å drikk var eg nødt til å si ifra slik at han kunne helle oppi (følte meg litt handikappa men men)
etter vi hadde spist var det underholdning, det var både morsomt og vemmelig og alt annet man kan tenke seg. forresten daniel O. og torstein dere tar dere utrolig bra ut som jenter.
men en ting som iallefall er verdt å nevne er daniel overskott`s nyttårstale der alle andre enn han selv missforsto ham og oppfattet et hint av at han ville gjøre moren gravid som mulighet for å få en søster, men utenom det var resten av talen også HYSTERISK morsom og meg og frances lo fantastisk mye midt i salen til venstre for deg, his du lurte på hvem så lo under hele talen...
klokka var blitt mange og det var øyeblikk nyttår, vi gikk ut for å sende opp raketter i et utrolig regnvær. det var blitt kjøpt inn rakketer for en HØY sum av pengermen vi fikk desverre ikke sendt opp alle.
etter at vi hadde gått inn igjen sluttet det å regne og roy hadde et flammeblåsings show for oss, vi var inne han var uteselvfølgelig, daiel pettersen og tolleiv
prøvde seg også.
så var det dessert. solveig og siggi hadde laget en nyedelig kake som det sto "happy new year 2007 på.
det var leggetid klokken 04.00

mandag 01. januar. vi hadde frokost 11.30, jeg sto opp 11.00. etter frokost fikk vi vite hva vi skulle vaske/rydde, jeg skulle sammen med ingrid, kirill og siggi plukke opp raketter og stjerneskudd (for en DRITT JOBB) det var egentli bare jeg og ingrid som gjorde noe, kirill og siggi gjorde nesten ikke annet enn å bære et rakett batteri/kasse opp til konteineren, så gikk de. og vi måtte gjøre resten (det var en del).
vi måtte jo selvfølgelig pakke og rydde tingene våre også, det måtte vi før vi begynte å rydde slik at den som skulle vaske rommet kunne gjøre det så fort som mulig.

vi reiste hjem ca kl. 15.30, da hadde så og si alle vert ferdig med sine "plikter" i lange stunder.

hva har jeg sittet igjen med?
-nytt ord for kortspillet krig: "svelt i hel"
-vont i armen etter leken: "1,2,3" kan vi vel kalle den det er en forlenget utgave av stein, saks, papir. der den som vinner har lov til å klaske de andres arm med to fingrer, nei.. det høres ikke ille ut men det svir sinnsykt, helt til du nesten ikke har følelser i armen (det gjorde jeg) og da er det jo ingen vits i å stoppe, siden det ikke gjør vont.. jeg fikk vont når jeg var i armen 3 dager etter å ha hatt den leken... men det er allikevel morsomt...

(ville bare avslutte med at jeg har brukt flere dager på å få denne posten fredig fordi jeg har hatt så liten tid til å skrive noe)

3 comments:

Anonymous said...

jah...nyttårsleiren va jo bare heilt kånge....
å underhållningå va jo bare heilt rått...!!
hehe...bedre seint enn aldri e d iche d me seie??

Kristin said...

Kult at du skreiv uansett om de blei seint. He venta lenge på de nå . Vente bare på at HT og ska skriva.

Men eg va altså isje me på gå turen, for eg va å dusja og når eg kom ner så va plutselig alle vekke. Din sviker. Så eg jekk helle tur me Mathilde og HT

Lasse said...

Fyldigt resonomang, kjekt å lesa ;)

Helsningar,

Lasse